ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

وبلاگ فارسی؛ علمی ،آموزشی و تحلیلی؛امکانی برای تعامل بهتر با دانشجویان و جوانان عزیز

ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

وبلاگ فارسی؛ علمی ،آموزشی و تحلیلی؛امکانی برای تعامل بهتر با دانشجویان و جوانان عزیز

ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

Islamic Revolution of Iran
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،
انقلابی که با انگیزه‌ی الهی و وحدت کلمه،
حول محور اسلام ناب محمدی(ص)به‌‌رهبری امام‌خمینی(ره)،
نظام استبدادی را سرنگون و دست استعمارگران را از این کشور کوتاه‌کرد و بیداری اسلامی را به ارمغان آورد.

نویسندگان

شاخص های خط امام

 

فهرست مطالب

  • اعتلای اسلام
  • تشکیل حکومت بزرگ اسلامی
  • بسیج جهانی مسلمین در قالب هسته‌های مقاومت
  • نابودی نظام‌های فاسد
  • نجات فلسطین
  • آقایی و سروری  محرومین و پابرهنگان جهان
  • عمل به تکلیف‌الهی
  • صدور انقلاب اسلامی
  • مبارزه و رفاه‌طلبی
  • موانع موجود در راه رسیدن به آرمان ها و اهداف

سران سرسپرده کشورهای اسلامی

اسلام ستیزی

سازشکاران و محافظه‌کاران

کارشکنی‌های غرب

محاصره شدید اقتصادی

  • تکلیف ما

جهاد و مبارزه

حفظ وحدت و انسجام مسلمانان

  • شهادت پاداش مجاهدان فی سبیل الله
  • کلام امام خامنه‌ای
.. 20

 

اعتلای مکتب اسلام

صحیفه امام    ج‏11    129    مصاحبه با خبرنگار ژاپنى(جنایات امریکا - اهداف انقلاب) .....  ص : 123

«اعتلا به این نیست که شکم ما سیر باشد. اعتلا به این است که ما مسلکمان را و مکتبمان را به پیش ببریم. و ما بحمد اللَّه داریم مکتب را به پیش می‌بریم و مکتبمان را گسترش خواهیم داد به همه‌ی ممالک اسلامى. بلکه در همه جا که مستضعفین هستند.»

  

صحیفه امام    ج‏20    199    پیام به ملت ایران در سالگرد پیروزى انقلاب(تجلیل از شهدا و رزمندگان) .....  ص : 196

«باید تمامى قدرتها و ابرقدرتها بدانند که ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطره خون براى اعلاى کلمة اللَّه ایستاده‏ایم؛ و بر خلاف میل تمامى آنان، حکومت نه شرقى و نه غربى را در اکثر کشورهاى جهان پایه‏‌ریزى خواهیم نمود.»

 

 صحیفه امام    ج‏21    88    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«ملی گراها تصور نمودند ما هدفمان پیاده کردن اهداف بین الملل اسلامى در جهان فقر و گرسنگى است. ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسى دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا اللَّه» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوریم. پس اى فرزندان ارتشى و سپاهى و بسیجی‌‏ام، و اى نیروهاى مردمى، هر گز از دست دادن موضعى را با تأثر و گرفتن مکانى را با غرور و شادى بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدرى ناچیزند که تمامى دنیا در مقایسه با آخرت.»

 

 صحیفه امام    ج‏20    325    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«من با اطمینان می‌گویم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت می‌‏نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را یکى پس از دیگرى برطرف و سنگرهاى کلیدى جهان را فتح خواهد کرد.»

  

 صحیفه امام    ج‏20    326    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌‏کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیاى آنان خواهیم ایستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌‏شویم و یا به آزادى بزرگترى که شهادت است می‌رسیم و همان گونه که در تنهایى و غربت و بدون کمک و رضایت احدى از کشورها و سازمان‌ها و تشکیلات جهانى، انقلاب را به پیروزى رساندیم، و همان گونه که در جنگ نیز مظلومانه‏‌تر از انقلاب جنگیدیم و بدون کمک حتى یک کشور خارجى متجاوزان را شکست دادیم، به یارى خدا باقیمانده راه پر نشیب و فراز را با اتکاى به خدا، تنها خواهیم پیمود و به وظیفه خویش عمل خواهیم کرد، یا دست یکدیگر را در شادى پیروزى جهان اسلام در کل گیتى می‌فشاریم و یا همه به حیات ابدى و شهادت روى می‌‏آوریم و از مرگِ شرافتمندانه استقبال می‌‏کنیم ولى در هر حال پیروزى و موفقیت با ما است و دعا را هم فراموش نمی‌‏کنیم.»

  

صحیفه امام    ج‏21    327    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‏‌اى مسئولین را از وظیفه‏‌اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.»

 

 صحیفه امام    ج‏21    327    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«مردم عزیز ایران که حقاً چهره منوّر تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعى کنند که سختی‌ها و فشارها را براى خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالاى کشور به وظیفه اساسی‏شان که نشر اسلام در جهان است برسند و از آنان بخواهند که تنها برادرى و صمیمیت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمین در نظر بگیرند.»

 

 صحیفه امام    ج‏21    326    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«من بارها اعلام کرده‏‌ام که با هیچ کس در هر مرتبه‏‌اى که باشد عقد اخوت نبسته‏‌ام. چهارچوب دوستى من در درستى راه هر فرد نهفته است. دفاع از اسلام و حزب اللَّه اصل خدشه ناپذیر سیاست جمهورى اسلامى است‏.»

 

 صحیفه امام    ج‏21    196    پیام به ملت ایران و بسیجیان سلحشور در هفته بسیج(نقش و منزلت بسیج) .....  ص : 194

«شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‌‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکاری‌هاى شماست و مسئولین تنها با پشتوانه شماست که می‌توانند به تمامى تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروى می‌‏شود به زندگى‏ مسالمت‏‌آمیز توأم با صلح و آزادى رسید. حضور شما در صحنه‏‌ها موجب می‌شود که ریشه ضد انقلاب در تمامى ابعاد از بیخ و بن قطع گردد.»

  

صحیفه امام    ج‏20    332    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

 «به لطف خدا در حاکمیت جمهورى اسلامىِ ما اختلافى بر سر مواضع اصولى، سیاسى و اعتقادى وجود ندارد و همه مصممند تا توحید ناب را در بین الملل اسلامى پیاده نموده و سر خصم را به سنگ بکوبانند، تا در آینده‏‌اى نه چندان دور به پیروزى اسلام در جهان برسند.»

  

صحیفه امام    ج‏20    346    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«خداوندا! اگر هیچ کس نداند تو خود می‌دانى که ما براى برپایى پرچم دینِ تو قیام کرده‌‏ایم و براى برپایى عدل و داد در پیروى از رسول تو در مقابل شرق و غرب ایستاده‏‌ایم و در پیمودن این راه لحظه‌‏اى درنگ نمی‌‏کنیم.»

 

تشکیل حکومت بزرگ اسلامی

صحیفه امام    ج‏21    195    پیام به ملت ایران و بسیجیان سلحشور در هفته بسیج(نقش و منزلت بسیج) .....  ص : 194

«باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چرا که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏‌هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.»

 

 صحیفه امام    ج‏21    155    پیام به ملت ایران(سیاستهاى کلى نظام در دوران بازسازى) .....  ص : 155

«جمهورى اسلامى ایران نباید تحت هیچ شرایطى از اصول و آرمانهاى مقدس و الهى خود دست بردارد. ان شاء اللَّه مردم سلحشور ایران کینه و خشم انقلابى و مقدس خویش را در سینه‏‌ها نگه داشته و شعله‏‌هاى ستم‏‌سوز آن را علیه شوروى جنایت‌کار و امریکاى جهان‌خوار و اذناب آنان به کار خواهند گرفت تا به لطف خداوند بزرگ پرچم اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- بر بام همه عالم قد برافرازد و مستضعفان و پابرهنگان و صالحان، وارثان زمین گردند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    327    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمدارى حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‌‏اى مسئولین را از وظیفه‏‌اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    85    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

« و حال آنکه معتقدین به اصول انقلاب اسلامى ما در سراسر جهان رو به فزونى نهاده است و ما اینها را سرمایه‏‌هاى بالقوه انقلاب خود تلقى مى‏کنیم و هم آنهایى که با مرکّب خون طومار حمایت از ما را امضا می‌کنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبیک می‌گویند و به یارى خداوند کنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت‏.»

 

صحیفه امام    ج‏21    85    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‏‌ها و مرفهین بی‌‏درد شروع شده است. و من دست و بازوى همه عزیزانى که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‌‏اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمین را نموده‌‏اند می‌بوسم؛ و سلام و درودهاى خالصانه‌ی خود را به همه‌ی غنچه‏‌هاى آزادى و کمال نثار می‌کنم‏.»

 

صحیفه امام    ج‏21    92    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«من به صراحت اعلام می‌‏کنم که جمهورى اسلامى ایران با تمام وجود براى احیاى هویت اسلامى مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذارى می‌‏کند و دلیلى هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروى از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوى جاه طلبى و فزون طلبى صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد. ما باید براى پیشبرد اهداف و منافع ملت محروم ایران برنامه‏‌ریزى کنیم. ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگى به مشکلات و مسائل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم. و این را باید از اصول سیاست خارجى خود بدانیم. ما اعلام می‌کنیم که جمهورى اسلامى ایران براى همیشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامى و آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین و آنان را به مبانى عقیدتى و تربیتى اسلام و همچنین به اصول و روش‌هاى مبارزه علیه‏ نظام‌هاى کفر و شرک آشنا می‌‏سازد.»

  

بسیج جهانی مسلمین در قالب هسته‌های مقاومت

صحیفه امام    ج‏21    89    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

 «راستى اگر بسیج جهانى مسلمین تشکیل شده بود، کسى جرأت این همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوى رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- داشت؟»

   

صحیفه امام    ج‏21    87    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدى است و مسلمانان در یک تشکیلات بزرگ اسلامى، رونق و زرق و برق کاخ‌هاى سفید و سرخ را از بین خواهند برد. امروز خمینى آغوش و سینه خویش را براى تیرهاى بلا و حوادث سخت و برابر همه توپ‌ها و موشک‌هاى دشمنان باز کرده‌است و همچون همه عاشقان شهادت، براى درک شهادت روزشمارى می‌‏کند. جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.»

 

 صحیفه امام    ج‏20    319    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینى یکه و تنها هم بماند به راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت‏‌پرستى است ادامه می‌‏دهد و به یارى خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‏‌هاى مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‏ را از دیدگان جهان‌خواران و سرسپردگانى که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می‌نمایند سلب خواهد کرد.»

 

صحیفه امام    ج‏21    91    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«من به صراحت اعلام می‌کنم که جمهورى اسلامى ایران با تمام وجود براى احیاى هویت اسلامى مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذارى می‌‏کند. و دلیلى هم ندارد که مسلمانان جهان را به پیروى از اصول تصاحب قدرت در جهان دعوت نکند و جلوى جاه‌طلبى و فزون‌طلبى صاحبان قدرت و پول و فریب را نگیرد.»

 

صحیفه امام    ج‏20    345    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«زائران محترم‏..... از جانب من و همه ملت ایران به همه مسلمانان اطمینان بدهید که جمهورى اسلامى ایران پشتیبان شما و حامى مبارزات و برنامه‌‏هاى اسلامى شما است و در هر سنگرى علیه متجاوزان در کنار شما ایستاده است و از حقوق گذشته و امروز و آینده شما ان شاء اللَّه دفاع خواهد کرد.»

 

صحیفه امام    ج‏20    320    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«مسئولین محترم کشور ایران و مردم ما و ملت‌هاى اسلامى از مبارزه با این شجره خبیثه و ریشه‌کن کردن آن، دست نخواهند کشید و به یارى خداوند تعالى از قطرات پراکنده پیروان اسلام و توان معنوى امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و امکانات کشورهاى اسلامى باید استفاده کرد و با تشکیل هسته‏‌هاى مقاومت حزب اللَّه در سراسر جهان اسرائیل را از گذشته جنایت بار خود پشیمان و سرزمین‌هاى غصب‏‌شده مسلمانان را از چنگال آنان خارج کرد.»

 

 

نابودی نظام‌های فاسد

صحیفه امام    ج‏21    81    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجى و بین الملل اسلامی‌مان بارها اعلام نموده‌‏ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران امریکا نام این سیاست را توسعه‌طلبى و تفکر تشکیل امپراتورى بزرگ می‌‏گذارند، از آن باکى نداریم و استقبال می‌‏کنیم. ما درصدد خشکانیدن ریشه‏‌هاى فاسد صهیونیزم، سرمایه دارى و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‏‌ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایى را که بر این سه پایه استوار گردیده‏‌اند نابود کنیم؛ و نظام اسلام رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- را در جهان استکبار ترویج نماییم. و دیر یا زود ملت‌هاى دربند شاهد آن خواهند بود.»

 

صحیفه امام    ج‏21    82    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«ما با تمام وجود از گسترش باج‌خواهى و مصونیت کارگزاران امریکایى، حتى اگر با مبارزه قهرآمیز هم شده باشد، جلوگیرى می‌کنیم. ان شاء اللَّه ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگى که بر بلنداى بام انسانیت باید صداى مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آواى توحید را طنین اندازد، صداى سازش با امریکا و شوروى و کفر و شرک نواخته شود. و از خدا می‌‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانى دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهاى جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروى را به صدا درآوریم».

 

صحیفه امام    ج‏21    90    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«بحمد اللَّه از برکت انقلاب اسلامى ایران دریچه‏‌هاى نور و امید به روى همه مسلمانان جهان باز شده‌است؛ و می‌رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودى را بر سر همه مستکبران فرو ریزد.»

 

صحیفه امام    ج‏20    325    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام می‌‏کنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابلِ دین ما بایستند، ما در مقابل همه دنیاى آنان خواهیم ایستاد و تا نابودى تمام آنان از پاى نخواهیم نشست، یا همه آزاد می‌‏شویم و یا به آزادى بزرگترى که شهادت است می‌‏رسیم‏.»

 

 

نجات فلسطین و بیت‌المقدس

 صحیفه امام    ج‏16    490    صدام با اساس اسلام مخالف است .....  ص : 489

«اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و بیت المقدس مال مسلمین و قبله اول مسلمین است‏.»

 

صحیفه امام    ج‏20    320    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«ملت‌هاى مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازش‌کارى و مصالحه رهبران ننگین و خودفروخته‏‌اى که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌هاى غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهى کشیده‏‌اند به دنیا اعلام و نگذارند این خائنان بر سر میز مذاکره‏‌ها و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین [را] خدشه‏‌دار کنند.»

 

صحیفه امام    ج‏20    321    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

 «من همان گونه که بارها و در سال‌هاى گذشته قبل و بعد از انقلاب هشدار داده‌‏ام، مجدداً خطر فراگیرى غده چرکین و سرطانى صهیونیزم را در کالبد کشورهاى اسلامى گوشزد می‌‏کنم و حمایت‏ بیدریغ خود و ملت و دولت و مسئولین ایران را از تمامى مبارزات اسلامى ملت‌ها و جوانان غیور و مسلمان در راه آزادى قدس، اعلام می‌‏نمایم و از جوانان عزیز لبنان که موجب سرافرازى امت اسلام در خوارى و ذلت جهان‌خواران گردیده‌‏اند، تشکر می‌کنم و براى موفقیت همه عزیزانى که در داخل سرزمین‌هاى اشغالى و یا در کنار این کشور غصب شده، با تکیه به سلاح ایمان و جهاد به اسرائیل و منافع آن ضربه می‌زنند دعا می‌کنم و اطمینان می‌‏دهم که ملت ایران، شما را تنها نخواهد گذاشت. به خداى تعالى توکل کنید و از قدرت معنوى مسلمانان بهره جویید و با سلاح تقوا و جهاد و صبر و مقاومت بر دشمنان حمله برید که انْ تَنصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ اقدامَکُمْ.»

 

صحیفه امام    ج‏21    84    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«حماسه مردم فلسطین یک پدیده تصادفى نیست. آیا دنیا تصور می‌‏کند که این حماسه را چه کسانى سروده‏‌اند و هم اکنون مردم فلسطین به چه آرمانى تکیه کرده‏‌اند که بی‌محابا و با دست خالى در برابر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها مقاومت می‌‏کنند؟ آیا تنها آواى وطن‌گرایى است که از وجود آنان دنیایى از صلابت آفریده است؟ آیا از درخت سیاست‌بازان خود فروخته است که بر دامن فلسطینیان میوه استقامت و زیتون نور و امید می‌ریزد؟ اگر این چنین بود، اینها که سالهاست در کنار فلسطینیان و به نام ملت فلسطین نان خورده‌‏اند! شکى نیست که این آواى «اللَّه اکبر» است، این همان فریاد ملت ماست که در ایران شاه را و در بیت المقدس غاصبین را به نومیدى کشاند.»

 

 

آقایی و سروری  محرومین و پابرهنگان جهان

صحیفه امام    ج‏21    91    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

 «ما باید خود را آماده کنیم تا در برابر جبهه متحد شرق و غرب، جبهه قدرتمند اسلامى- انسانى با همان نام و نشان اسلام و انقلاب ما تشکیل شود؛ و آقایى و سرورى محرومین و پابرهنگان جهان جشن گرفته شود.»

 

صحیفه امام    ج‏21    92    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«ما باید براى پیشبرد اهداف و منافع ملت محروم ایران برنامه‌‏ریزى کنیم. ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگى به مشکلات و مسائل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم. و این را باید از اصول سیاست خارجى خود بدانیم. ما اعلام می‌‏کنیم که جمهورى اسلامى ایران براى همیشه حامى و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است. و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامى و آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تأمین و آنان را به مبانى عقیدتى و تربیتى اسلام و همچنین به اصول و روش‌هاى مبارزه علیه نظام‌هاى کفر و شرک آشنا می‌‏سازد.»

 

صحیفه امام    ج‏21    87    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

 «ما باید تمام‌ ‏تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.»

 

صحیفه امام    ج‏21    87    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«ما براى احقاق حقوق فقرا در جوامع بشرى تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.»

 

صحیفه امام    ج‏21    82    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«مسلمانان جهان و محرومین سراسر گیتى از این برزخ بی‌‏انتهایى که انقلاب اسلامى ما براى همه جهانخواران آفریده است احساس غرور و آزادى کنند؛ و آواى آزادى و آزادگى را در حیات و سرنوشت خویش سر دهند و بر زخم‌هاى خود مرهم گذارند؛ که دوران بن بست و ناامیدى و تنفس در منطقه کفر به سر آمده است، و گلستان ملت‌ها رخ نموده است.»

 

صحیفه امام    ج‏21    85    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می‌کنم: خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است؛ و قلب‌ها و چشمان پر فروغ شما کانون حمایت از محرومان شده‌است و شراره کینه انقلابیتان جهان‌خواران چپ و راست را به وحشت انداخته‌است.»

 

صحیفه امام    ج‏20    317    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

 

«فریاد برائت ما، فریاد ملت مظلوم و ستم- دیده- کشیده افغانستان است و من متأسفم که شوروى به تذکر و هشدار من در مورد افغانستان عمل ننمود و به این کشور اسلامى حمله کرد.... و نیز فریاد برائت ما فریاد مردم مسلمان آفریقا است، فریاد برادران و خواهران دینى ما که به جرم سیاه بودن، تازیانه ستمِ سیه‏‌روزان بی‌فرهنگِ نژادپرست را می‌خورند.»

«فریاد برائت ما، فریاد برائت مردم لبنان و فلسطین و همه ملت‌ها و کشورهاى دیگرى است که ابرقدرت‌هاى شرق و غرب، خصوصاً امریکا و اسرائیل به آنان چشم طمع دوخته‏‌اند و سرمایه آنان را به غارت برده‌‏اند و نوکران و سرسپردگان خود را به آنان تحمیل نموده‏‌اند و از فواصل هزاران کیلومتر راه به سرزمین‌هاى آنان چنگ انداخته و مرزهاى آبى و خاکى کشورشان را اشغال کرده‏‌اند..... فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستى گرسنگان و محرومان و پابرهنه‏‌هایى است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزى آنان را، زراندوزان و دزدان بین المللى به یغما برده‌‏اند و حریصانه از خون دل ملت‌هاى فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمت‌کشان، به اسم سرمایه‌دارى و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند داده‏‌اند و مردم جهان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه خود محروم نموده‌‏اند.»

 

  

 

عمل به تکلیف الهی

صحیفه امام    ج‏21    328    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«مگر بیش از این است که با نفوذ ایادى قاتل و منحرف خود در محافل و منازل، عزت اسلام و مسلمین را پایکوب می‌کنند؟ مگر بیش از این است که فرزندان عزیز اسلام ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبه‏‌هاى دار می‌‏روند؟ مگر بیش از این است که زنان و فرزندان خردسال حزب اللَّه در جهان به اسارت گرفته می‌‏شوند؟ بگذار دنیاى پست مادیت با ما چنین کند ولى ما به وظیفه اسلامى خود عمل کنیم.»

   

صحیفه امام    ج‏21    332    نامه به آقاى منتظرى(عدم صلاحیت براى تصدى رهبرى نظام جمهورى اسلامى) .....  ص : 330

«اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم‏ من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعى خود عمل کنم.»

 

 صدور انقلاب اسلامی

صحیفه امام    ج‏18    72    صدور انقلاب با تبلیغ بر اساس معنویت .....  ص : 72

«ما که می‌‏گوییم مى‏خواهیم انقلابمان را صادر کنیم، نمی‌خواهیم با شمشیر باشد بلکه می‌‏خواهیم با تبلیغ باشد.»

 

 

صحیفه امام    ج‏13    281    دفاع در مقابل متجاوزان به کشور .....  ص : 280

 «اینکه می‌‏گوییم باید انقلاب ما به همه جا صادر بشود، این معنى غلط را از او برداشت نکنند که ما می‌‏خواهیم کشورگشایى کنیم. ما همه کشورهاى مسلمین را از خودمان می‌دانیم. همه کشورها باید در محل خودشان باشند. ما می‌خواهیم این چیزى که در ایران واقع شد و این بیدارى که در ایران واقع شد و خودشان از ابرقدرت‌ها فاصله گرفتند و دادند و دست آنها را از مخازن خودشان کوتاه کردند، این در همه ملتها و در همه دولت‌ها بشود، آرزوى ما این است. معنى صدور انقلاب ما این است که همه ملت‌ها بیدار بشوند و همه دولت‌ها بیدار بشوند و خودشان را از این گرفتارى که دارند و از این تحت سلطه بودنى که هستند و از اینکه همه مخازن آنها دارد به باد می‌رود و خودشان به نحو فقر زندگى می‌‏کنند نجات بدهد.»

 

  صحیفه امام    ج‏16    311    پیروزى رزمندگان عامل مخالفت ابرقدرتها .....  ص : 311

 «شما باید بدانید که ملتها، حتى آن ملت‌هایى که الهى هم نیستند، اینها همه‏‌شان- که جزء مستضعفان جهان هستند، و همیشه در تحت سلطه مستکبران بوده‏‌اند- امید دوخته‌‏اند به این نهضتى که در ایران حاصل شده است.»

 

  صحیفه امام    ج‏20    345    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

 «ما با خواست خدا دست تجاوز و ستم همه ستمگران را در کشورهاى اسلامى می‌‏شکنیم و با صدور انقلابمان که در حقیقت صدور اسلام راستین و بیان احکام محمدى- صلى اللَّه علیه و آله- است، به سیطره و سلطه و ظلم جهان‌خواران خاتمه می‌دهیم و به یارى خدا راه را براى ظهور منجى مصلح و کل و امامت مطلق حق امام زمان- ارواحنا فداه- هموار می‌کنیم.»

   دست‌آوردهای ما در جنگ تحمیلی

صحیفه امام    ج‏21    284    پیام(منشور روحانیت) به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات(منشور روحانیت) .....  ص : 273

«ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‏‌ایم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌‏ایم، ما در جنگ، پرده از چهره تزویر جهان‌خواران کنار زدیم، ما در جنگ، دوستان و دشمنان‌مان را شناخته‏‌ایم، ما در جنگ به این نتیجه رسیده‏‌ایم که باید روى پاى خودمان بایستیم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، ما در جنگ ریشه‏‌هاى انقلاب پر بار اسلامی‌‏مان را محکم کردیم، ما در جنگ حس برادرى و وطن دوستى را در نهاد یکایک مردمان بارور کردیم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان دادیم که علیه تمامى قدرتها و ابرقدرتها سالیان سال می‌توان مبارزه کرد، جنگ ما کمک به افغانستان را به دنبال داشت، جنگ ما فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد که تمامى سردمداران نظام‌هاى فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند، جنگ ما بیدارى پاکستان و هندوستان را به دنبال داشت، تنها در جنگ بود که صنایع نظامى ما از رشد آن چنانى برخوردار شد و از همه اینها مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابى در پرتو جنگ تحقق یافت‏ همه اینها از برکت خون‌هاى پاک شهداى عزیز هشت سال نبرد بود، همه اینها از تلاش مادران و پدران و مردم عزیز ایران در ده سال مبارزه با امریکا و غرب و شوروى و شرق نشأت گرفت. جنگ ما جنگ حق و باطل بود و تمام شدنى نیست، جنگ ما جنگ فقر و غنا بود، جنگ ما جنگ ایمان و رذالت بود و این جنگ از آدم تا ختم زندگى وجود دارد. چه کوته‌‏نظرند آنهایى که خیال می‌‏کنند چون ما در جبهه به آرمان نهایى نرسیده‌‏ایم، پس شهادت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگى و صلابت بی‌فایده است! در حالى که صداى اسلام‌خواهى آفریقا از جنگ هشت ساله ماست، علاقه به اسلام‏‌شناسى مردم در امریکا و اروپا و آسیا و آفریقا یعنى در کل جهان از جنگ هشت ساله ماست.»

 

صحیفه امام    ج‏21    85    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«معتقدین به اصول انقلاب اسلامى ما در سراسر جهان رو به فزونى نهاده است و ما اینها را سرمایه‏‌هاى بالقوه انقلاب خود تلقى می‌کنیم و هم آنهایى که با مرکّب خون طومار حمایت از ما را امضا می‌‏کنند و با سر و جان دعوت انقلاب را لبیک می‌گویند و به یارى خداوند کنترل همه جهان را به دست خواهند گرفت. امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌‏ها و مرفهین بی‌‏درد شروع شده است. و من دست و بازوى همه عزیزانى که در سراسر جهان کوله بار مبارزه را بر دوش گرفته‌‏اند و عزم جهاد در راه خدا و اعتلاى عزت مسلمین را نموده‏‌اند می‌‏بوسم؛ و سلام و درودهاى خالصانه خود را به همه غنچه‏‌هاى آزادى و کمال نثار می‌‏کنم. و به ملت عزیز و دلاور ایران هم عرض می‌کنم: خداوند آثار و برکات معنویت شما را به جهان صادر نموده است؛ و قلب‌ها و چشمان پر فروغ شما کانون حمایت از محرومان شده است و شراره کینه انقلابی‏تان جهان‌خواران چپ و راست را به وحشت انداخته است.»

   

صحیفه امام    ج‏20    325    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«ما به تمام جهان تجربه‌‏هایمان را صادر می‌‏کنیم و نتیجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون کوچکترین چشم‌داشتى، به مبارزان راه حق انتقال می‌‏دهیم و مسلماً محصول صدور این تجربه‏‌ها، جز شکوفه‏‌هاى پیروزى و استقلال و پیاده شدن احکام اسلام براى ملت‌هاى دربند نیست.»

 

 

مبارزه و رفاه طلبی

 

صحیفه امام    ج‏21    87    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«ملت عزیز ما که مبارزان حقیقى و راستین ارزش‌هاى اسلامى هستند، به خوبى دریافته‏‌اند که مبارزه با رفاه طلبى سازگار نیست؛ و آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادى مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه دارى و رفاه‌طلبى منافات ندارد با الفباى مبارزه بیگانه‏‌اند. و آنهایى هم که تصور می‌کنند سرمایه‌داران و مرفهان بی‌درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه می‌‏شوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک می‌کنند آب در هاون می‌کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمایه، بحث قیام و راحت‌طلبى، بحث دنیاخواهى و آخرت‏‌جویى دو مقوله‏‌اى است که هر گز با هم جمع نمی‌‏شوند. و تنها آنهایى تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند. فقرا و متدینین بی‌‏بضاعت گردانندگان و برپادارندگان واقعى انقلاب‌ها هستند. ما باید تمام‏ تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتى که ممکن است خط اصولى دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.»

 

 

موانع موجود در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌ها

سران سرسپرده

صحیفه امام    ج‏21    81    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«مسلمانان نمی‌‏دانند این درد را به کجا ببرند که آل سعود و «خادم الحرمین» به اسرائیل اطمینان می‌دهد که ما اسلحه خودمان را علیه شما به کار نمی‌‏بریم! و براى اثبات حرف خود با ایران قطع رابطه می‌کنند. واقعاً چقدر باید رابطه سران کشورهاى اسلامى با صهیونیست‌ها گرم و صمیمى شود تا در کنفرانس سران کشورهاى اسلامى مبارزه صورى و ظاهرى هم با اسرائیل از دستور کار آنان و جلسات آنان خارج شود. اگر اینها یک جو غیرت و حمیت اسلامى و عربى داشتند، حاضر به یک چنین معامله کثیف سیاسى و خودفروشى و وطن فروشى نمی‌شدند.آیا این حرکات براى جهان اسلام شرم‌‏آور نیست؟ و تماشاچى شدن گناه و جرم نمی‌باشد؟ آیا از مسلمانان کسى نیست تا بپاخیزد و این همه ننگ و عار را تحمل نکند؟»

 

صحیفه امام    ج‏21    81    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«راستى ما باید بنشینیم تا سران کشورهاى اسلامى احساسات یک میلیارد مسلمان را نادیده بگیرند و صحه بر آن همه فجایع صهیونیست‌ها بگذارند، و دوباره مصر و امثال آن را به صحنه بیاورند؟»

 

صحیفه امام    ج‏20    337    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«آیا براى علماى کشورهاى اسلامى ننگ‌‏آور نیست که با داشتن قرآن کریم و احکام نورانى اسلام و سنت پیامبر- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و ائمه معصومین- علیهم السلام- احکام و مقررات کفر در ممالک اسلامى تحت نفوذ آنان پیاده شود و تصمیمات دیکته‏‌شده صاحبان زر و زور و تزویر و مخالفان واقعى اسلام اجرا گردد.»

 

اسلام ستیزی

صحیفه امام    ج‏21    81    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«مگر مسلمانان نمی‌بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانون‌هاى فتنه و جاسوسى مبدل شده‏‌اند، که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملّاهاى کثیف دربارى، اسلام مقدس‏‌نماهاى بی‌شعور حوزه‏‌هاى علمى و دانشگاهى، اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه‌داران بر مظلومین و پابرهنه‏‌ها، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» را ترویج می‌کنند؛ و از طرف دیگر، سر بر آستان سرور خویش، امریکاى جهان‌خوار، می‌‏گذارند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    76    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«ان شاء اللَّه ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از آمریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد، و با برپایى جشن پیروزى حق بر جنود کفر و نفاق و آزادى کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجد الحرام وارد خواهیم شد.»

 

صحیفه امام    ج‏21    82    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«مسلمانان تمامى کشورهاى جهان، از آنجا که شما در سلطه بیگانگان گرفتار مرگ تدریجى شده‌‏اید، باید بر وحشت از مرگ غلبه کنید؛ و از وجود جوانان پر شور و شهادت‌طلبى که حاضرند خطوط جبهه کفر را بشکنند استفاده نمایید. به فکر نگه داشتن وضع موجود نباشید؛ بلکه به فکر فرار از اسارت و رهایى از بردگى و یورش به دشمنان اسلام باشید؛ که عزت و حیات در سایه مبارزه است. و اولین گام در مبارزه اراده است. و پس از آن، تصمیم بر اینکه سیادت کفر و شرک جهانى، خصوصاً امریکا را بر خود حرام کنید.»

 

سازشکاران و محافظه کاران

صحیفه امام    ج‏21    90    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«بعضى مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و کینه‏‌توزى در مجامع جهانى توصیف و مورد شماتت قرار می‌دهند؛ و با دلسوزی‌هاى بی‌مورد و اعتراض‌هاى کودکانه می‌گویند جمهورى اسلامى سبب دشمنی‌ها شده‌است و از چشم غرب و شرق و ایادی‌شان افتاده است! که چه خوب است [به‏] این سؤال پاسخ داده شود که ملت‌هاى جهان سوم و مسلمانان، و خصوصاً ملت ایران، در چه زمانى نزد غربی‌ها و شرقی‌ها احترام و اعتبار داشته‏‌اند که امروز بی‌‏اعتبار شده‌‏اند!»

 

صحیفه امام    ج‏21    98    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«کسى تصور نکند که ما راه سازش با جهان‌خواران را نمی‌دانیم. ولى هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!»

 

صحیفه امام    ج‏20    320    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«عجبا که هر روز از فاجعه خونبار غصب فلسطین بیشتر می‌‏گذرد، سکوت و سازش سران کشورهاى اسلامى و طرح مماشات با اسرائیل غاصب بیشتر و حتى از تبلیغ و شعار رهایى بیت‌المقدس هم خبرى به گوش نمی‌رسد.»

 

کارشکنی های غرب

صحیفه امام    ج‏21    328    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«امروز بیشتر از هر زمانى کینه و دشمنى استکبار علیه اسلام ناب محمدى برملا شده است.»

 

صحیفه امام    ج‏21    121    پیام به ملت مسلمان و علماى پاکستان(شهادت سید عارف حسین حسینى) .....  ص : 119

«نباید از این مسأله غفلت کنیم که امروز روز آماده‌‏باش همه دشمنان اسلام است، روز بیدار باش همه جهان‌خواران است. آن روزى که استعمار شرق و غرب مسلمانان را خواب کرده‌بود و بر مَرکب مراد سوار بود از خطر بزرگ و بالقوه‌‏اى به نام اسلام و قرآن سخن می‌گفت. و اما امروز که شوروى و امریکا به دنبال انقلاب مقدس اسلامى ایران صدها ضربه سیاسى و نظامى و فرهنگى خورده‌‏اند و در همه جاى عالم زنگ خطر اسلام علیه منافع حیاتی‌‏شان به صدا درآمده است باید با دقت تمام کیْد و فریب استکبار شرق و غرب را شناخت و خنثى نمود.»

 

صحیفه امام    ج‏21    329    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«من باز می‌‏گویم همه مسئولان نظام و مردم ایران باید بدانند که غرب و شرق تا شما را از هویت اسلامی‌‏تان- به خیال خام خودشان- بیرون نبرند، آرام نخواهند نشست. نه از ارتباط با متجاوزان خشنود شوید و نه از قطع ارتباط با آنان رنجور، همیشه با بصیرت و با چشمانى باز به دشمنان خیره شوید و آنان را آرام نگذارید که اگر آرام گذارید، لحظه‌‏اى آرامتان نمی‌‏گذارند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    326    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

 «امروز دنیاى استکبار خصوصاً غرب خطر رشد اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- را علیه منافع نامشروع خود درک کرده است.امروز غرب و شرق به خوبى می‌دانند که تنها نیرویى که می‌‏تواند آنان را از صحنه خارج کند، اسلام است. آنها در این ده سال انقلاب اسلامى ایران ضربات سختى از اسلام خورده‏‌اند و تصمیم گرفته‌‏اند که به هر وسیله ممکن آن را در ایران که مرکز اسلام ناب محمدى است نابود کنند. اگر بتوانند با نیروى نظامى، اگر نشد، با نشر فرهنگ مبتذل خود و بیگانه کردن ملت از اسلام و فرهنگ ملى خویش و اگر هیچ کدام از اینها نشد، ایادى خودفروخته خود از منافقین و لیبرال‌ها و بی‌‏دین‌ها را که کشتن روحانیون و افراد بی‌گناه برایشان چون آب خوردن است و در منازل و مراکز ادارات نفوذ می‌‏دهند که شاید به مقاصد شوم خود برسند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    195    پیام به ملت ایران و بسیجیان سلحشور در هفته بسیج(نقش و منزلت بسیج) .....  ص : 194

 «من مجدداً به همه ملت بزرگوار ایران و مسئولین عرض می‌‏کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگ‌ترین ساده‏‌اندیشى این است که تصور کنیم جهان‌خواران خصوصاً امریکا و شوروى‏ از ما و اسلام عزیز دست برداشته‏‌اند؛ لحظه‌‏اى نباید از کید دشمنان غافل بمانیم. در نهاد و سرشت امریکا و شوروى کینه و دشمنى با اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- موج می‌زند».

 

صحیفه امام    ج‏21    87    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«امریکا و استکبار در تمامى زمینه‏‌ها افرادى را براى شکست انقلاب اسلامى در آستین دارند، در حوزه‏‌ها و دانشگاه‌ها مقدس‏‌نماها را که خطر آنان را بارها و بارها گوشزد کرده‌‏ام. اینان با تزویرشان از درون محتواى انقلاب و اسلام را نابود می‌‏کنند. اینها با قیافه‌‏اى حق به جانب و طرفدار دین و ولایت همه را بی‌دین معرفى می‌‏کنند. باید از شرّ این‌ها به خدا پناه بریم.»

 

محاصره شدید اقتصادی

صحیفه امام    ج‏21    327    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

 «مسائل اقتصادى و مادى اگر لحظه‌‏اى مسئولین را از وظیفه‌‏اى که بر عهده دارند منصرف کند، خطرى بزرگ و خیانتى سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهورى اسلامى تمامى سعى و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولى این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانى اسلام است منصرف کند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    327    پیام به مهاجرین جنگ تحمیلى(لزوم صبر و استقامت) .....  ص : 325

«چه کسى است که نداند مردم عزیز ما در سختى هستند و گرانى و کمبود بر طبقه مستضعف فشار می‌‏آورد، ولى هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دوَل دنیاى امروز و پایه‌‏ریزى فرهنگى جدید بر مبناى اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامى با امریکا و شوروى، فشار و سختى و شهادت و گرسنگى را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کرده‌‏اند و بهاى آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار می‌‏کنند.»

 

صحیفه امام    ج‏21    85    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«البته همه می‌دانیم که کشور ما در حال جنگ و انقلاب سختی‌ها و مشکلاتى را تحمل کرده و کسى مدعى آن نیست که طبقات محروم و ضعیف و کم درآمد و خصوصاً اقشار کارمند و ادارى، در تنگناى مسائل اقتصادى نیستند؛ ولى آن چیزى که همه مردم ما فراتر از آن را فکر می‌کنند مسئله حفظ اسلام و اصول انقلاب است.»

 

  

تکلیف ما

مبارزه  و تلاش

صحیفه امام    ج‏12    160    پیام به ملت ایران در هفته بسیج(استقبال جوانان از بسیج عمومى) .....  ص : 159

 «اى مستضعفان جهان! بپاخیزید و خود را از چنگال ستم‌گران جنایتکار نجات دهید.و اى مسلمانان غیرت‌مند اقطار عالم! از خواب غفلت برخیزید و اسلام و کشورهاى اسلامى را از دست استعمارگران و وابستگان به آنان رهایى بخشید. اى ملت شریف ایران! به نهضت اسلامى خود ادامه دهید، و به اجانب- هر که باشد- اجازه ندهید که در سرنوشت شما دخالت کنند.»

  

صحیفه امام    ج‏21    89    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«حال آنکه این وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامى ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که اى خواب رفتگان! اى غفلت‌‏زدگان! بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه‏‌هاى گرگ منزل گرفته‏‌اید. برخیزید که اینجا جاى خواب نیست!..... سریعاً قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست! امریکا و شوروى در کمین نشسته‏‌اند، و تا نابودى کاملتان از شما دست بر نخواهند داشت.»

  

صحیفه امام    ج‏21    12    پیام به ملت ایران(حفظ شئونات اسلامى و اخلاقى در تبلیغات کاندیداها) .....  ص : 9

 ««جَهِّزُوا أَنفُسَکُم بِالصَّلاحِ و السِّلاحِ». نهراسید. که نمی‌هراسید، کمربندهاتان را محکم کنید. اى آزادگان و احرار بپاخیزید. قدرت‌هاى بزرگ شرق و غرب می‌خواهند شما را در زیر چکمه‏‌ها و چنگال‌هاى کثیف و خونین خود خُرد کنند که حتى آخ هم نگویید. امروز روز مقاومت است. چنان بر صدام و امریکا و استکبار غرب سیلى زنید که برق آن چشمان استکبار شرق را کور کند. امروز روز درنگ نیست. امروز روز صیقل انسانیتِ انسانهاست. روز جنگ است. روز احقاق حق است. و حق را باید گرفت. و انتظار آنکه جهان‌خواران ما را یارى کنند بی‌حاصل است. امروز روز حضور در حجله جهاد و شهادت و میدان نبرد است. روز نشاط عاشقان خداست. روز جشن و سرور عارفان الهى است. امروز روز نغمه سرایى فرشتگان در ستایش انسان‌هاى مجاهد ماست.درنگِ امروز فرداى اسارت‌بارى را به دنبال دارد. امروز باید لباس محبت دنیا را از تن بیرون نمود، و زره جهاد و مقاومت پوشید، و در افق طلیعه فجر تا ظهور شمس به پیش تاخت و ضامن بقاى خون شهیدان بود.»

 

  

صحیفه امام    ج‏20    351    پیام به آقاى مهدى کروبى، سرپرست حجاج ایرانى(کشتار زائران ایرانى) .....  ص : 349

 «ما همه این جنایت‌ها را به حساب امریکا گذاشته‏‌ایم و به یارى خدا و در موقع مناسب به حساب آنان خواهیم رسید و انتقام فرزندان ابراهیم را از «نمرود» ها و «شیاطین» و «قارون»ها خواهیم گرفت.»

 

  صحیفه امام    ج‏21    105    تقدیرنامه به فرماندهان و خلبانان نیروى هوایى و هوانیروز .....  ص : 105

«اگر بند بند استخوان‌هایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاى دار برند، اگر زنده زنده در شعله‌‏هاى آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستی‏مان را در جلوى دیدگانمان به اسارت و غارت برند هر گز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم.....به امید پیروزى رزمندگان اسلام بر کفر جهانى.»

 

 صحیفه امام    ج‏20    318    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

 «هیهات که خمینى، در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره‌‏گر صحنه‏‌هاى ذلت و حقارت مسلمانان باشد. من خون و جان ناقابل خویش را براى اداى واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده‏‌ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم.»

 

 حفظ وحدت

صحیفه امام    ج‏21    78-79    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

 «بزرگترین درد جوامع اسلامى این است که هنوز فلسفه واقعى بسیارى از احکام الهى را درک نکرده‏‌اند؛ و حج با آن همه راز و عظمتى که دارد هنوز به صورت یک عبادت خشک و یک حرکت بی‌حاصل و بی‌‏ثمر باقى مانده است.

 یکى از وظایف بزرگ مسلمانان پى‏‌بردن به این واقعیت است که حج چیست و چرا براى همیشه باید بخشى از امکانات مادى و معنوى خود را براى برپایى آن صرف کنند.

چیزى که تا به حال از ناحیه ناآگاهان و یا تحلیل‌گران مغرض و یا جیره‏‌خواران به عنوان فلسفه حج ترسیم شده است این است که حج یک عبادت دسته جمعى و یک سفر زیارتى- سیاحتى است. به حج چه که چگونه باید زیست و چطور باید مبارزه کرد و با چه کیفیت در مقابل جهان سرمایه‌دارى و کمونیسم ایستاد! به حج چه که حقوق مسلمانان و محرومان را از ظالمین باید ستاند! به حج چه که باید براى فشارهاى روحى و جسمى مسلمانان چاره‌‏اندیشى نمود! به حج چه که مسلمانان باید به عنوان یک نیروى بزرگ و قدرت سوم جهان خودنمایى کنند! به حج چه که مسلمانان را علیه حکومت‌هاى وابسته بشوراند. بلکه حج همان سفر تفریحى براى دیدار از قبله و مدینه است و بس! و حال آنکه حج براى نزدیک شدن و اتصال انسان به صاحب خانه است. و حج تنها حرکات و اعمال و لفظها نیست و با کلام و لفظ و حرکت خشک، انسان به خدا نمی‌‏رسد. حج کانون معارف الهى است که از آن محتواى سیاست اسلام را در تمامى زوایاى زندگى باید جستجو نمود. حج پیام‌‏آور و ایجاد و بناى جامعه‌‏اى به دور از رذایل مادى و معنوى است. حج تجلى و تکرار همه صحنه‏‌هاى عشق‏‌آفرین زندگى یک انسان و یک جامعه متکامل در دنیاست. و مناسک حج مناسک زندگى است. و از آنجا که جامعه امت اسلامى، از هر نژاد و ملیتى، باید ابراهیمى شود تا به خیل امت محمد- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- پیوند خورد و یکى گردد و یدِ واحده شود، حج تنظیم و تمرین و تشکل این زندگى توحیدى است. حج عرصه نمایش و آیینه سنجش استعدادها و توان مادى و معنوى مسلمانان است. حج بِسان قرآن است که همه از آن بهره‌‏مند می‌شوند، ولى اندیشمندان و غواصان و درد آشنایان امت اسلامى اگر دل به دریاى معارف آن بزنند و از نزدیک شدن و فرو رفتن در احکام و سیاست‌هاى اجتماعى آن نترسند، از صدف این دریا گوهرهاى هدایت و رشد و حکمت و آزادگى را بیشتر صید خواهند نمود و از زلال حکمت و معرفت آن تا ابد سیراب خواهند گشت. ولى چه باید کرد و این غم بزرگ را به‏ کجا باید برد که حج بسان قرآن مهجور گردیده است. و به همان اندازه‌‏اى که آن کتابِ زندگى و کمال و جمال در حجاب‌هاى خود ساخته ما پنهان شده است و این گنجینه اسرارِ آفرینش در دل خروارها خاک کج‏‌فکریهاى ما دفن و پنهان گردیده است و زبان انس و هدایت و زندگى و فلسفه زندگی‌‏ساز او به زبان وحشت و مرگ و قبر تنزل کرده است، حج نیز به همان سرنوشت گرفتار گشته است، سرنوشتى که میلیون‌ها مسلمان هر سال به مکه می‌روند و پا جاى پاى پیامبر و ابراهیم و اسماعیل و هاجر می‌‏گذارند، ولى هیچ کس نیست که از خود بپرسد ابراهیم و محمد- علیهم السلام- که بودند و چه کردند؛ هدفشان چه بود؛ از ما چه خواسته‏‌اند؟ گویى به تنها چیزى که فکر نمی‌‏شود به همین است. مسلّم حجِ بی‌‏روح و بی‌‏تحرک و قیام، حج بی‌برائت، حج بی‌‏وحدت، و حجى که از آن هدم کفر و شرک بر نیاید، حج نیست. خلاصه، همه مسلمانان باید در تجدید حیات حج و قرآن کریم و بازگرداندن این دو به صحنه‏‌هاى زندگیشان کوشش کنند؛ و محققان متعهد اسلام با ارائه تفسیرهاى صحیح و واقعى از فلسفه حج همه بافته‌‏ها و تافته‏‌هاى خرافاتى علماى دربارى را به دریا بریزند.»

  

صحیفه امام    ج‏20    331    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«جمهورى اسلامى ایران مایل است بر اساس حفظ وحدت و حمایت از منافع کشورها و ملت‌هاى اسلامى آنان را در مشکلات یارى نماید و در بروز حوادث تحمیلى سیاسى- نظامى از ناحیه استکبار جهانى با قدرت‏ و نفوذ خود آنها را رفع و در جهت کنترل و نفى سلطه سیاسى شرق و غرب برنامه‏‌اى قوى و دقیق ارائه دهد.»

  

صحیفه امام    ج‏20    322    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«جرم ما اختلافات و تنازعات گذشته مرزى ما است؟ خیر، چنین نیست. امروز همه می‌‏دانند جرم واقعى ما از دید جهان‌خواران و متجاوزان، دفاع از اسلام و رسمیت دادن به حکومت جمهورى اسلامى به جاى نظام طاغوت ستم‌شاهى است، جرم و گناه ما احیاى سنت پیامبر- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و عمل به دستورات قرآن کریم و اعلان وحدت مسلمانان اعم از شیعه و سنى، براى مقابله با توطئه کفر جهانى و پشتیبانى از ملت محروم فلسطین و افغانستان و لبنان و بستن سفارت اسرائیل در ایران و اعلام جنگ با این غده سرطانى و صهیونیسم جهانى و مبارزه با نژادپرستى و دفاع از مردم محروم آفریقا و لغو قراردادهاى بردگى رژیم کثیف پهلوى با امریکاى جهان‌خوار بوده است.»

 

 صحیفه امام    ج‏20    330    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«مسلمانان جهان با همراهى نظام جمهورى اسلامى ایران عزم خود را جزم کنند تا دندا‌نهاى امریکا را در دهانش خرد کنند و نظاره‌‏گر شکوفایى گل آزادى و توحید و امامت جهان نبى اکرم باشند.»

 

شهادت پاداش مجاهدان فی سبیل الله

صحیفه امام    ج‏21    87    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«امروز خمینى آغوش و سینه خویش را براى تیرهاى بلا و حوادث سخت و برابر همه توپ‌ها و موشک‌هاى دشمنان باز کرده است و همچون همه عاشقان شهادت، براى درک شهادت روزشمارى می‌‏کند.»

 

 صحیفه امام    ج‏21    93    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‏‌اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش.

  

صحیفه امام    ج‏20    326    پیام به مسلمانان ایران و جهان و زائران بیت الله الحرام(برائت از مشرکان) .....  ص : 311

«خداوندا! بر ما منت بنه و انقلاب اسلامى ما را مقدمه فرو ریختن کاخ‌هاى ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان. و همه ملت‌ها را از ثمرات و برکات وراثت و امامت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما.»

 

  صحیفه امام    ج‏21    95    پیام به ملت ایران در سالگرد کشتار خونین مکه(قبول قطعنامه 598) .....  ص : 74

«خداوندا، تو می‌دانى که استکبار و امریکاى جهانخوار گل‌هاى باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویى، و ما تنهاى تنهاییم و غیر از تو کسى را نمی‌شناسیم و غیر از تو نخواسته‌‏ایم که کسى را بشناسیم. ما را یارى کن، که تو بهترین یارى کنندگانى. خداوندا، تلخى این روزها را به شیرینى فرج حضرت بقیة اللَّه- ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- و رسیدن به خودت جبران فرما.»

 

 

کلام امام خامنه‌ای

«مواضع امام بایستى به طور روشن و واضح - همان طور که خود او گفت، همان طور که خود او نوشت - تبیین شود؛ این ملاک راه امام و خط امام و صراط مستقیم انقلاب است. یک نفر صریح می‌گوید من امام را قبول ندارم - این بحث دیگرى است - خیلى خوب، پیروان امام و طرفداران امام با کسى که صریح بگوید من امام را قبول ندارم، راه او را غلط میدانم، حسابشان روشن است؛ اما اگر قرار است در خط امام، با اشاره‌ى انگشت امام، این انقلاب پیش برود، باید معلوم باشد، روشن باشد و مواضع امام بزرگوارمان بدرستى تبیین شود.»

 

«نباید براى خوشامد این و آن، برخى از مواضع حقیقى امام را یا انکار کرد، یا مخفى نگه داشت. بعضى اینجور فکر می‌کنند - و این فکر غلطى است - که براى اینکه امام پیروان بیشترى پیدا کند، کسانى که مخالف امام هستند، آنها هم به امام علاقه‌مند شوند، بایستى ما بعضى از مواضع صریح امام را یا پنهان کنیم یا نگوئیم یا کمرنگ کنیم؛ نه، امام هویتش، شخصیتش به همین مواضعى است که خود او با صریح‌ترین بیان‌ها، روشن‌ترین الفاظ و کلمات، آنها را بیان کرد. همین‌ها بود که دنیا را تکان داد. همین مواضع صریح بود که توده‌هاى عظیم را مشتاق ملت ایران و بسیارى را پیرو ملت ایران کرد. این نهضت عظیم جهانى که شما امروز در گوشه و کنار دنیاى اسلام نشانه‌هاى آن را مى‌بینید، از این طریق به راه افتاد.»

 

«امام را صریح باید آورد وسط میدان. مواضعش بر علیه استکبار، مواضعش بر علیه ارتجاع، مواضعش بر علیه لیبرال دموکراسى غرب، مواضعش بر علیه منافقان و دورویان را باید صریح گذاشت. کسانى که تحت تأثیر آن شخصیت عظیم قرار گرفتند، این مواضع را دیدند و تسلیم شدند.»(14خرداد 1389)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی