ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

وبلاگ فارسی؛ علمی ،آموزشی و تحلیلی؛امکانی برای تعامل بهتر با دانشجویان و جوانان عزیز

ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

وبلاگ فارسی؛ علمی ،آموزشی و تحلیلی؛امکانی برای تعامل بهتر با دانشجویان و جوانان عزیز

ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

Islamic Revolution of Iran
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،
انقلابی که با انگیزه‌ی الهی و وحدت کلمه،
حول محور اسلام ناب محمدی(ص)به‌‌رهبری امام‌خمینی(ره)،
نظام استبدادی را سرنگون و دست استعمارگران را از این کشور کوتاه‌کرد و بیداری اسلامی را به ارمغان آورد.

نویسندگان

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

شاخص های خط امام

«خط امام»،راهی که امام خمینی(ره) به روی ما گشود،  این راه دارای شاخص‌های روشنی است که با مراجعه به فرمایشات،بیانات و پیام‌های امام بزرگوار و سیره‌ی عملی حضرت روح‌الله می‌توان آن را یافت، شرط دریافت صحیح و برداشت درست سیره‌ی روح‌الله،تقوای الهی است. در این نوشتار ویژگی‌های این مسیر را از کلام آن حضرت و  خلف صالح او حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جستجو می‌کنیم:

چرا مرگ بر آمریکا؟

مرگ بر آمریکا

یک سؤال اساسی این است چرا ملت ایران شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهد؟ امام خمینی(ره) رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی ،آمریکا را «شیطان بزرگ »نامید؟ آیا بی‌احترامی به یک ملت نیست؟ آیا درست است در عرصه روابط بین‌الملل کشورها و ملت ها به دنبال نابودی یکدیگر باشند؟ آمریکا قدرت بزرگ و کشوری آزادی‌خواه و لیبرال است و صحیح نیست به او اهانت شود؟

اسلام عزیز

اسلام عزیز،همان اسلامی که دین رحمت و مهربانی است،همان دینی که تنها دین سعادت‌بخش است،همان روش به‌زیستن،همان روشی که اولین گام در ورود به آن،آگاهی و بصیرت است. دارای اصول و مبانی هستی شناختی و معرفت شناختی است.نکاتی را در باره‌ی اسلام و نسبت آن با سیاست،آرمان و واقعیت بیان کرده‌ام،در وبلاگ emadfa.blog.ir ملاحظه کنید.

منتخبی از مطالب کتاب ولایت فقیه یا حکومت اسلامی

منتخبی از مطالب کتاب ولایت فقیه یا حکومت اسلامی(بصورت فیش متن) را ملاحظه می فرمایید . در این کتاب که فرمایشات امام خمینی در حوزه نجف اشرف می باشد، ایشان طی سلسله درش‌هایی به ضرورت تأسیس حکومت اسلامی در زمان غیبت امام عصر عج توسط فقها پرداخته و ویژگی حکوت اسلامی و تفاوت آن را با نظام دموکراسی غربی و سلطنتی بیان می فرمایند. حکومت اسلامی حکومت قانون الهی است که توسط مجری الهی اعمال می گردد. بنابر این به هیچ عنوان سلطه فرد بر مردم نمی باشد و حاکمیتی مقید و مشروط به فرامین الهی است:

انقلاب اسلامی در وصیت نامه‌ی امام خمینی(ره)

حضرت امام خمینی(ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خویش به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران و عوامل پیروزی اشاره کرده‌اند. یکی از منابع مهم برای شناخت انقلاب اسلامی ایران،بیانات،نامه‌ها ، مکاتبات و سیره عملی رهبر انقلاب است که متن کامل آن‌ها در مجموعه‌ی «صحیفه‌ی امام » چاپ و منتشر شده‌است. خصوصاً توجه به وصیت نامه ایشان و پیام‌هایی که در اواخر عمر پربرکتشان منتشر کردند،عمق راهبردی انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. 

در نوشته زیر جملاتی از وصیت نامه آمده است:

«مبانی فکری انقلاب اسلامی ایران» یا «جهان بینی توحیدی» در بیانات رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای:

اول:توحید

دوم:تکریم انسان

سوم:تداوم حیات بعد از مرگ

چهارم:جریان عالم به سمت حاکمیت حق و به سمت صلاح است

پنجم:از استعداد بى‌پایان انسان در دارا بودن تمام چیزهایى که براى تعالى کامل انسان لازم است

انقلاب اسلامی ایران

در باره‌ی  انقلاب اسلامی ایران نکات زیر را لازم است بدانیم:

اسلام آمریکایی

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌الله‌العظمی امام روح‌اله الموسوی الخمینی ره،در ادبیات سیاسی مذهبی، اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب محمدی ص مطرح کردند.دانشجویان و جوانان و دانش‌پژوهان عزیز، برای شناخت اسلام آمریکایی به وبلاگ شخصی‌ام به نشانی www.emadfa.blog.ir مراجعه کنند.