ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

وبلاگ فارسی؛ علمی ،آموزشی و تحلیلی؛امکانی برای تعامل بهتر با دانشجویان و جوانان عزیز

ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

وبلاگ فارسی؛ علمی ،آموزشی و تحلیلی؛امکانی برای تعامل بهتر با دانشجویان و جوانان عزیز

ایران ؛ درآمدی بر انقلاب اسلامی

Islamic Revolution of Iran
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران،
انقلابی که با انگیزه‌ی الهی و وحدت کلمه،
حول محور اسلام ناب محمدی(ص)به‌‌رهبری امام‌خمینی(ره)،
نظام استبدادی را سرنگون و دست استعمارگران را از این کشور کوتاه‌کرد و بیداری اسلامی را به ارمغان آورد.

نویسندگان

چرا مرگ بر آمریکا؟

پاسخ:

از چند منظر می توان به این سؤالات پاسخ داد؛از منظر تاریخی؛ از منظر دینی و مذهبی.

در این جا از نظر تاریخی نگاهی به سابقه روابط ایران و ایالات متحده آمریکا می‌اندازیم،فعلاً  کاری نداریم به اینکه عده‌ای اروپایی به علت داشتن قدرت نظامی و دریایی، به قاره‌ی آمریکا سرازیر می‌شوند و به زور اسلحه، بومیان منطقه را قلع و قمع می‌کنند،عده‌ی  زیادی از سیاهان قاره‌ی آفریقا را به آمریکا می‌برند و در کشاورزی و صنعت به بردگی می‌کشند.کارنامه سیاه برده‌داری آمریکا آن‌قدر روشن است که در تاریکی فضای رسانه‌ای آنان همچنان هویداست.

 اما در ارتباط با ایران در سال های 1320 تا 1332 که کودتای ننگین 28 مرداد انجام شد،آمریکایی‌ها ادعای حقوق بشر و کمک به ایران داشته و در روابط اولیه با دولت مصدق خود را هوادار ملت ایران در مقابل استعمار انگلیس معرفی کرده، در امر ملی شدن نفت ایران حمایت‌هایی را ابراز می‌داشتند،در ادامه نهضت ملی نفت،موضع آن ها میانجی‌گری برای رفع اختلافات مصدق و انگلستان بود اما در خفا و پنهانی طی عملیات آژاکس،کودتای مشترکی را با انگلیسی‌ها ترتیب دادند و دولت مصدق را ساقط کرده، پهلوی دوم را به ایران بازگرداندند و بعد هم به این عمل خود افتخار کردند . محمدرضا مدیون آن‌ها شد. کنسرسیوم نفتی شکل گرفت و 40 درصد سهم آمریکایی‌ها و 40 درصد سهم انگلیس شد،20 درصد هم سایر شرکت‌های نفتی اروپایی!

بعد هم نفوذ خود را در ایران گسترش دادند،منابع کشور را به یغما بردند، لایحه کاپیتولاسیون را تحمیل کردند،نظام استبدادی شاه را تقویت کردند. در مقابل خیزش مردمی تا آخرین لحظات از رژیم پهلوی حمایت کردند. بعد از پیروزی انقلاب،مرکز توطئه‌ی آن‌ها یعنی سفارت‌خانه در جهت براندازی نظام انقلابی ایران  به شدت فعال بود و  برای ساقط کردن آن تا مرز بمباران بیت رهبری توطئه کردند .به صدام بعثی، برای حمله به ایران، چرغ سبز نشان دادند یا واقع بینانه تر اینکه او را در حمله به ایران ترغیب کردند، هزاران وحشی‌گری از صدام سرزد امّا آمریکا حمایت کرد.شیطنت‌های آمریکا در باره‌ی ملت ایران،آن‌قدر زیاد است که خطاب«شیطان بزرگ» به حق شایسته چنین نظامی است.حال اگر کسی شعار نابودی چنین نظام ظالمانه‌ای را سردهد،بی احترامی به ملت آمریکاست؟ مظلومین در آمریکا نیز خرسند از تغییر این نظام ظالمانه هستند.

فرض کنید بنده متعصبانه حرف می زنم و اطلاعاتم یک سویه است، وقتی صدام به ایران حمله کرد این دولت به اصطلاح طرفدار حقوق بشر، برای تصویب کدام قطعنامه بر علیه صدام در شورای امنیت پیش قدم بود. وقتی مردم مظلوم حلبچه در عراق و مردم مظلوم سردشت در کردستان ایران، مورد حمله شیمیایی هواپیماهای بعثیون قرار گرفتند،کدام تلاش از سوی این کشور صورت گرفت؟! نظام سیاسی آمریکا کارنامه‌اش سیاه‌تر از این حرف‌هاست که ما مطرح می‌کنیم.اما شما جوانان و شما دانشجویان پژوهش کنید و سند بیابید و مرا آگاه کنید. من دست دانشجو و جوان حق‌گرا و حق‌جو را می‌بوسم.

کدام قائده بین المللی از سوی آمریکا محترم شمرده می‌شود؟! در نظام سلطه قواعد برای دیگران است. نظام جهانی موجود، «سلطانی» است، سلطان قانون وضع می‌کند تا افراد تحت سلطه را کنترل کند، قوانین برای خودش نیست، سلطان  به اراده ، به راحتی  اموال دیگران را تصاحب می‌کند، به جان و نوامیس مردم دست‌اندازی می‌کند و حیات آنان را می‌ستاند،در عرصه‌ی نظام بین الملل نیز اینگونه است!

آیا داشتن سلاح اتمی بد است؟ قدرت های بزرگ از جمله آمریکا در زرادخانه های خود سلاح های اتمی مرگبار دارند، هم اکنون در جهت توسعه‌ی آن‌ها گام بر می‌داند، اسرائیل این سگ هار آمریکا، با این همه جنایت،به سلاح اتمی مجهز است، عضو [i]NPT(پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای) هم نیست، نه تنها هیچ فشاری بر او اعمال نمی‌شود بلکه از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی و سیاسی ویژه‌ای از سوی آمریکا برخوردار است. اما در مقابل برای ایران که به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نیست، و قصدش بهره‌گیری از علم هسته‌ای می‌باشد،بدترین تحریم‌ها را اعمال می‌کنند!تهدید نظامی می‌کنند! و اگر توانای‌اش را داشتند،حمله نظامی هم می‌کردند!ابایی از کشتن مردم ندارند!

بنابر این کمال بی‌منطقی است؛ اگر کسی در حال قتل و کشتار باشد و طرف مقابل فریاد بزند؛ خدایا مرگش را برسان، نظاره کننده‌ها به مظلوم اعتراض کنند که چرا شعار مرگ سرمی‌دهی؟! خلاف ادب و اخلاق است؟!

معلوم است که اگر قاتل دست از کشتار بردارد و توبه کند و برگردد و خسارت را جبران کند،آنگاه شعار مرگ بی ادبی است و خلاف اخلاق است.آقایانی که نسبت به شعار مرگ بر آمریکا واکنش نشان می‌دهند مصادیقی را ارائه دهند که تصدیق کند بازگشت و جبران را.

اگر ادعایشان اینست که منطق رئالیستی حاکم بر روابط بین الملل،به نفع قدرت‌مندان است و شرط عقل آن است که با زورمداران مدارا کنی و با شعار و مرگ بر آمریکا نمی‌شود کشور را اداره کرد.بدانند که انقلاب ما با مرگ بر آمریکا پیروز شد و با مرگ بر آمریکا تا کنون مقاومت کرده است و با مرگ بر آمریکا، موجب بیداری اسلامی در منطقه شده است و گفتمان ایران انقلابی نه تنها در منطقه بلکه در جهان رو به رشد بوده‌است.هر چند از نظر نگارنده،ما پیروان خمینی(ره) و ما شیعیان علی(ع) و ما عاشورائیان، و در یک کلمه ما پیروان پیامبر عظیم الشّأن، محکوم نظام حاکم، نیستیم و تفکر اسلام ناب محمدی(ص) درصدد تغییر نظام حاکم ناعادلانه است.آن روز که پیامبر اکرم(ص) مبارزه با بت‌پرستی را آغاز نمود ‌ظاهراً و با واقع‌گرایی(منطق رئالیستی)، پیروزی او  پیش‌بینی نمی‌شد.در نهضت امام خمینی نیز منطق رئالیستی، موفقیت نهضت اسلامی را نوید نمی‌داد،اما توجه به وعده تخلف‌ناپذیر الهی،برای رهروان راه حق و کسانی که استقامت می‌ورزند، ظفر و پیروزی را نوید می‌دهد.

از نگاه مذهبی ، اسلام مبارزه با شیطان را فرض می‌داند،ممکن است شیطان در درون انسان نفوذ کند، باید برای مرگ شیطان تلاش کند؛ ممکن است شیطان در درون جامعه اسلامی فعال باشد، باید بر مرگ او تلاش کند؛ ممکن است شیطان بیرون از جامعه اسلامی باشد، باید با او قتال کند، مفهوم «جهاد» همین است. «جهاد اکبر» مبارزه با «نفس» است.

شعار محوری توحید«لا اله الّا الله» است و توحید نظری و عملی جز با اعلام و اعلان نفرت و بیزاری (برائت) از اله‌ها و شیاطین میسر نیست.بیزاری و نفرت از ظلم و ستم و شرک و نفاق،و رمی جمرات از ارکان توحیدی است.پذیرش ولایت الله در تعارض با پذیرش ولایت طاغوت است. قدرت‌هایی که در جهت انهدام دین و اخلاق و پاکی برای دست‌یازیدن به امیال حیوانی خود از هر جنایتی دریغ نمی‌کنند،باید مورد نفرت علنی مؤمنین و موحدین قرار بگیرند.

 

اظهار نظری از سوی آقای علی اکبر هاشمی رفسنجانی در مورد دیدگاه امام خمینی مبنی بر حذف شعار مرگ بر آمریکا در سایت ایشان قرار گرفت که با واکنش هایی همراه بود. خبرگزاری فارس در این زمینه گزارشی را ارائه داده است.مطالعه آن مفید است.
نشانی: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920722000556

[i] Non-Proliferation Treaty

  • کریمیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی